DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Gastronomik Terminoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 320
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders; Gastronomi gereklerinin terminolojik, fonetik ve etimolojik anlamda öğrenciler tarafından bilinmesini hedefler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Mutfak Sanatları terminolojisinde kullanılan temel bilgilere hâkim olur.
  • Kullanılan terimleri doğru telaffuz eder
  • Terimlerin o isimlerle adlandırılmasının kültürel anlamda neden sonuç ilişkisini bilir.
  • Mutfak Sanatlarına değin uluslararası platformlarda entelektüel birikimiyle öne çıkar.
  • Mutfak alanında dünya standartlarına uyum sağlama kolaylığı ve uluslararası mutfak kalıplarının tanınmasını sağlar
Ders Tanımı Bu ders, gastronomi ve mutfak sanatları alanında yer alan doğa bilmileri, mutfak uygulamaları ve işletme konularında yer alan terimleri ve kullanışlarını kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Terminoloji Dersine Giriş Morgan, J. L. "Culinary Creation", Chapter 1 Overview of World Food and Foodservice, (Elsevier,2006), 1-23.
2 Mutfak ekipmanları McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 9 Equipment and Technology, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 219-247.
3 Mutfak ekipmanları McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 10 Knives and Smallware, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 251-275.
4 Pişirme teknikleri McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 15 Cooking Techniques, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 375-395.
5 Meyve ve Sebzeler McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 25 Fruits, Vegetables and Legumes, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 637-667.
6 Bakliyat, çeşni ve baharatlar McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 16 Seasonings and Flavorings405-415, Chapter 24 Pasta and Grains, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 623-633.
7 Yağlar,soslar, stok ve çorbalar McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 20 Stocks, Sauces and Soups, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 509-537.
8 Besi, av, kümes hayvanları, balık ve deniz ürünleri McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 21 Fish and Shellfish, 541-611; Chapter 22 Poultry Cookery, 568-583; Chapter 23 Meat Cookery (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 587-611.
9 Ara sınav
10 İçecekler McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 5 Customer Service, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 121-128.
11 Menü, restoran, servis ve sunum McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 6 The Dining Experience, 126-159, Chapter 12 Creating Menus, (McGraw-Hill, 2010) 307-325.
12 Besin ve gıda grupları McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 11 Culinary Nutrition, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 279-303.
13 Beslenme çeşitleri, gıda kaynaklı hastalıklar ve kronik rahatsızlıklar McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 1 Safety and Sanitation Principles (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 279-303.
14 Ödev sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı
Ders Kitabı

McVety, P. J.and Guggenmos, K. “Culinary Essentials, Students Edition”, Glencoe/McGraw-Hill Education, 2010, ISBN: 978-0-07-888359-0

Morgan, J. L. "Culinary Creation", Elsevier, 2006, ISBN: 978-0-7506-7936-7

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
8
Final Sınavı
1
12
    Toplam
106

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

 

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

X
8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

X
9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest