Dersin Adı | Gastronomik Terminoloji |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 320 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders; Gastronomi gereklerinin terminolojik, fonetik ve etimolojik anlamda öğrenciler tarafından bilinmesini hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, gastronomi ve mutfak sanatları alanında yer alan doğa bilmileri, mutfak uygulamaları ve işletme konularında yer alan terimleri ve kullanışlarını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Terminoloji Dersine Giriş | Morgan, J. L. "Culinary Creation", Chapter 1 Overview of World Food and Foodservice, (Elsevier,2006), 1-23. |
2 | Mutfak ekipmanları | McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 9 Equipment and Technology, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 219-247. |
3 | Mutfak ekipmanları | McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 10 Knives and Smallware, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 251-275. |
4 | Pişirme teknikleri | McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 15 Cooking Techniques, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 375-395. |
5 | Meyve ve Sebzeler | McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 25 Fruits, Vegetables and Legumes, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 637-667. |
6 | Bakliyat, çeşni ve baharatlar | McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 16 Seasonings and Flavorings405-415, Chapter 24 Pasta and Grains, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 623-633. |
7 | Yağlar,soslar, stok ve çorbalar | McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 20 Stocks, Sauces and Soups, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 509-537. |
8 | Besi, av, kümes hayvanları, balık ve deniz ürünleri | McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 21 Fish and Shellfish, 541-611; Chapter 22 Poultry Cookery, 568-583; Chapter 23 Meat Cookery (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 587-611. |
9 | Ara sınav | |
10 | İçecekler | McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 5 Customer Service, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 121-128. |
11 | Menü, restoran, servis ve sunum | McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 6 The Dining Experience, 126-159, Chapter 12 Creating Menus, (McGraw-Hill, 2010) 307-325. |
12 | Besin ve gıda grupları | McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 11 Culinary Nutrition, (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 279-303. |
13 | Beslenme çeşitleri, gıda kaynaklı hastalıklar ve kronik rahatsızlıklar | McVety, P. J.and Guggenmos, K., “Culinary Essentials”, Chapter 1 Safety and Sanitation Principles (Glencoe/McGraw-Hill, 2010), 279-303. |
14 | Ödev sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | McVety, P. J.and Guggenmos, K. “Culinary Essentials, Students Edition”, Glencoe/McGraw-Hill Education, 2010, ISBN: 978-0-07-888359-0 Morgan, J. L. "Culinary Creation", Elsevier, 2006, ISBN: 978-0-7506-7936-7 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 106 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | |||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır
| |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | X | ||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest